MenuSubmenu

kvk nummer: 40476722

Vera Folkersma

Vera Hallo USAC!
Als klein meisje werd ik samen met mijn broer en broertje altijd door mijn ouders mee de bergen in genomen. Dit waren lang niet altijd hele spectaculaire uitstapjes (voornamelijk gewoon wandelen) maar zo heb ik wel op jonge leeftijd al goed kennis kunnen maken met de bergen! Zo ben ik als zesjarig meisje al in de hut geweest waar ik afgelopen zomer C1 had: de Oberwaldehütte! Naast wandelen gingen we op gegeven moment ook met z’n allen fanatiek klettersteigen! Fantastisch vond ik het! Dit was het echte klimmen dacht ik toen! Tot dat ik op latere leeftijd erachter kwam dat er sportklimmen bestond, bijvoorbeeld in de klimhal. Wauw! Dat wilde ik gaan doen! Ik ben trouwen Vera Folkersma. Ik kom uit het kleine plattelands dorpje Annerveenschekanaal in Drenthe en ben nu 20 lentes jong. Ik heb vanaf jongs af aan altijd geschaatst en blijf het een geweldige sport vinden. Maar na meer dan 10 jaar te hebben geschaatst leek het me super leuk om iets anders te gaan doen: klimmen! En met succes, want het blijkt inderdaad erg leuk te zijn. Vorig jaar heb ik kennis gemaakt met de USAC en ben er vol ingedoken. Ik ben sinds ik lid ben eigenlijk altijd twee keer per week in de klimhal te vinden en probeer ik ook altijd elke zondag te boulderen (maar moet toegeven dat dit lang niet altijd lukt). Ik heb IV en OV cursus gevolgd en ben bij commissies gegaan. Tot slot heb ik de zomer afgesloten met het volgen van de NSAC C1 cursus wat ik helemaal geweldig vond. Een leuke en misschien ook wel logische opvolging hierop leek het USAC bestuur. Vlak voor de zomer werd ik gevraagd voor het bestuur en heb eigenlijk zonder twijfel ja geroepen! Ik kijk heel erg uit om me als praeses in te zetten aankomend jaar maar hoop ook gewoon actief te blijven klimmen en jullie dus allemaal veel te zien!
Tschüs!

Rosemerijn Struijk

Rosemerijn Ola USAC!
Dit jaar zullen jullie het mij moeten doen als Vice Preases! Naast het klimmen, studeer ik Docent Muziek aan het conservatorium te Utrecht. Hier kweek ik mijn klimmerseelt tijdens het bespelen van o.a. m’n gitaar. Meteen het eerste jaar van mijn studie ben ik lid geworden van de USAC, mede dankzij het enthousiasme van m’n zus over de USAC. Spreek me a.u.b. niet aan met haar naam, want dat is dus de andere Struijk. Gelieve haar met de naam Rosemerijn aan te spreken (of zus van Rosemerijn, daar kan ik ook mee leven!). Net als bij de meesten van jullie, kon je me vroeger ’s zomers elk jaar in de alpen vinden. Echter niet van de wandelpaden af, want dat was natuurlijk te gevaarlijk volgens mijn ouders! Afgelopen zomer heb ik dan toch eindelijk mijn eigen wandelpaden kunnen maken. Mijn deelname als C1-cursist werd een feit! Daarnaast heb ik deze zomer ervaren hoe leuk het buitenklimmen kan zijn. Vanwege het fantastische weer in de Alpen dit jaar, zijn we richting Finale Ligure gevlucht voor een week sportklimmen en dat smaakte zeker naar meer (kerstweek!)! Ik hoop dat ik jullie dit jaar allemaal enthousiast kan maken voor te kekke USAC-activiteiten, commissies en natuurlijk de maandelijke borrels! USAC-mensen zijn nou eenmaal leuke mensen en dus is het logisch dat deze mensen elkaar zo vaak mogelijk willen zien naast het klimmen. Dus komt allen naar borrels/andere activiteiten en meld je aan voor commissies bij mij!

Thijs Poiesz

Thijs Hallo allemaal!
Ik studeer nu al ruim drie jaar natuurkunde en vond het wel tijd om naast mijn studie en bieren wat leuks en sportiefs te doen. Ik had van wat vrienden gehoord over epische klimavonturen in Corsica en Sardinië. Vorig jaar ben ik daarom bij de USAC begonnen met klimmen. Eigenlijk had ik nog geen ervaring met klimmen, natuurlijk wel een keer een kinderfeestje of sportdag met school, maar ik had nog nooit ‘echt’ geklommen. Sinds ik begonnen ben bij de USAC vind ik het steeds leuker worden en wil ik eigenlijk ieder weekend buiten klimmen. Vandaar dat ik komend jaar jullie abactis zal worden. Jullie zullen dan ook ontzettend veel mailtjes van mij krijgen! Ik hoop dit jaar veel te leren en vooral nog veel meer te kunnen klimmen. Ik wens jullie allemaal een super goed (klim)jaar en hoop jullie op alle USAC activiteiten te zien!

Bram Scheffer

Bram Hey USAC,
Ik ben bram scheffer en inmiddels 22 jaar oud. Waar ik mij in mijn jonge jaren vooral bezig hield met bergwandelen in de zomer en dagdromen van de bergen buiten de zomer, houd ik mij nu vooral bezig met bergen beklimmen in de zomer en andere dingen beklimmen buiten de zomer. Deze verandering begon in de zomer van 2012, toen ik een C1 heb gedaan en daarna lid ben geworden van de USAC. Hierna is het vrij snel gegaan met Indoor toprope, voorklimmen, buiten voorklimmen, C2 en dit jaar hoop ik SKB te worden zodat ik mijn enthousiasme voor klimmen ook op die manier aan jullie kan overdragen. Naast klimmen doe ik nog een beetje aardwetenschappen, houd ik van slacklinen en heb ik voor de rest geen leven, dus bestuur van een klimvereniging past dan mooi in het plaatje. Komend jaar zal ik mij dan ook ontfermen over de financiën van deze mooie vereniging en er – samen met de rest – een superleuk jaar van maken. Voor ons, maar ook zeker voor jullie!

Florian Klepper

Florian Ik ben Florian, 20 jaar oud, en ik zal dit jaar de mooie functie van materiaalcommisaris vervullen. Mijn eerste ervaringen met buitenmens zijn heb ik gekregen toen ik als klein jochie met mijn papa ging kamperen, en kampvuurtjes ging bouwen. Later ben ik meegegaan met zomerkampen, bijna altijd gerelateerd aan de buitensport. Uiteindelijk ben ik door vrienden meegesleept om buiten te gaan klimmen, en toen was ik officieel besmet met het klimvirus. Ondertussen heb ik OV gedaan, en ben ik van plan dit jaar af te sluiten met de C1 cursus. Door de Usac ben ik ook wel benieuwd geworden hoe het er aan toegaat bij het Alpineren. Naast mijn leven bij de Usac houd ik mij vooral bezig met techniek en muziek. Al met al een druk leven, waar ik klimmen graag een goede plaats geef. Ik hoop dat dit jaar ontzettend leuk en leerzaam gaat worden, ik heb er in ieder geval zin in!

Renske Visser

Renske Hallo!
Ik ben Renske, heb al 22 jaren levenservaring en ben pas 2e jaars USAC. Van kinds af aan ben ik graag buiten. Toch ben ik met m’n ouders nooit in de bergen geweest; mijn outdoor ervaring en enthousiasme haalde ik vooral uit scouting. Als tiener zag ik pas voor het eerst een berg in Zwitserland, met sneeuw en gletsjers. Beetje bij beetje zie ik nu steeds ietsje meer van die mooie besneeuwde topjes en nadat ik zelf m’n IT gehaald had voor scouting, ben ik in m’n master toch lid geworden van de USAC. Al snel ging ik door naar IV en OV. Sindsdien heb ik al zoveel avontuur meegemaakt en mooie rotsen beklommen dat ik niet meer zonder klimmen kan denk ik. Als HSHG wil ik iedereen net zo enthousiast maken over (buiten)klimmen als ik zelf nu ben, en motiveren dat je super veel kan leren al in je eerste USAC jaar en in de jaren daarna. De introweekeinden, kerstweek en de reguliere klimweekeinden zullen je veel ervaringen en vooral avonturen rijker maken en ik hoop dat iedereen hier dit jaar volop van gaat genieten!